(waarschuwing: de wave files zijn heeeeel erg groot!)
Zoals jullie ongetwijfeld weten ben ik (Robert) nog een student, en afgelopen vrijdag 30 oktober vervielen de laatste 3 uren (hè wat vervelend). In plaats van hard aan de studie te gaan pakte ik de trein naar Eindhoven, want ik ben namelijk in het bezit van een OV-jaarkaart. En toen begon de ellende.
De NS heeft een heel mooi motto; Waar zouden we zijn zonder de trein, nou waarschijnlijk thuis want ik ga dat **** (= veel-genoemd woord bij een willekeurige talkshow in Amerika) stuk niet fietsen. Oh ja voor mensen met zelfmoord-neigingen is het motto waar zouden we zijn onder de trein.
Maar goed ik zal maar beginnen met de ellende van de heenreis.
Na 6 keer gecontoleerd te zijn of ik wel in het bezit was van een geldig plaatsbewijs en 8 keer gedwongen te zijn tot een aankoop bij de SRV van de NS, de railtender, rijden we station Eindhoven binnen. De machinist wenst ons nog een goedemiddag, maar die was al aardig verpest nadat ik eerder deze middag gebruik had gemaakt van het toilet in de trein. Als je op zo'n toilet zit lijkt het namelijk net alsof je op de titanic zit, je wordt door heel het toilet geschommeld en als je eenmaal gaat doortrekken zie je door de toiletpot het spoor onder je door gaan (kadeng kadeng). Dus onder het motto; ik poep op jouw ben ik nog 5 keer naar de mobiele toilet van de NS gegaan (Ik kreeg namelijk een schijthekel aan de lange reisduur).
Goed, station Eindhoven dus. Ik ging op zoek naar de bus naar Uden. Toen ik die gevonden had dacht ik, ik zal er wel bijna zijn..... NIET DUS!!! Deze busmaatschappij had zichzelf gebombardeerd tot VVV van Eindhoven en omstreken.
We zijn ongeveer elk dorpje in de wijde omgeving afgegaan, terwijl het via de doorgaande weg van Eindhoven naar Uden ongeveer 20 minuten reistijd is heb ik er nu 1 uur en 20 minuten over gedaan. Toen we eenmaal via de toeristische route Uden binnenreden vroeg ik nog snel waar de kartbaan was bij het uitstappen riepen de mannetjes, die mij vertelde dat ik er hier uit moest, me nog snel na, je moet nu nog wel een takke-end lopen hoor. En voor dat er een poging tot zinvol geweld plaats vond sloten de deuren van de bus en reed hij er met 3 zwaaiende mannetjes hard van door. Goed en nu, gelukkig is Uden niet al te groot (op het informatiebord stond dat er 37.000 mensen woonden), dus de eerste de beste voorbijganger rukte ik van z'n fiets en vroeg ik de weg. Na een kwartier lopen was de kartbaan eindelijk in zicht, en ook de bushalte van de bus waar ik op aanwijzing van 3 **** mannetjes veel te vroeg was uitgestapt.
Toen ik de TRAXX indoor karting binnenliep viel het me gelijk op dat de enthourage er best mooi was, met het highway café, Frankie's garage (barbecue-restaurant), receptie en een ruimte met sega-spellen en een pooltafel leek het net mainstreet in Euro Disney. Nu eerst eens even kijken naar de baan, hmmm die drie tafels bij het raam zijn bezet. Ja ja Fout nummer 1 er is bijna geen gelegenheid om te kijken, of je moet in Frankie's garage gaan zitten, maar daar wordt je gelijk aan een barbecue-buffet gezet. Nou dan maar inboeken (dat leek me de enige manier om de baan te zien). Op een flyer zag ik staan PRIJSDOORBRAAK, 1 heat karten voor maar 14,95. Totdat je de kleine lettertjes leest lijkt dit geweldig, want na het lezen van de kleine letters blijkt dat een heat bij Traxx maar 7 minuten duurt. Effe rekenen dus: (14,95 : 7) x 12½ = ehhh.... 26,69. ZE HEBBEN GELIJK, dat is nog eens een prijsdoorbraak. Traxx Indoor karting is de DUURSTE Indoor kartbaan van heel Nederland. Maar goed de dame achter de receptie verblijde me weer met de mededeling dat als ik drie heats pauze neem na m'n eerste heat ik nog een keer GRATIS een heat mag rijden (heel slim voor het highway café.) Dus ik ging pinnen.
Eenmaal op de baan aangekomen ga ik de kleedruimte in om een overall aan
te doen (verplicht). Tijdens het aantrekken van m'n overall zie ik een
wasbak zonder zeep en afdroogmateriaal (?), en een douche waarvoor je een
douche-setje bij het personeel kan vragen (?). Helaas het is weer zo'n
kartbaan waar je een zieken-huiskapje op moet onder je helm, en het is
verplicht om een ribbenbeschermer aan te doen, (op zich best verstandig)
maar het waren geen ribbeschermers, want het moest bevestigd worden op de
rug (?). Als ik dan eindelijk in de kart stap en de pitsstraat verlaat kom
ik er al snel achter dat dit toch best een kleine, smalle, gevaarlijke
baan is met veel onoverzichtelijke bochten. Er liggen namelijk geen banden
als bescherming voor het eruit vliegen van de baan, maar 40 cm. hoge
plastice bakken die er als volgt uitzien,
Je ziet dus al als je een bocht iets te vroeg instuurt de kans dat je gelanceerd wordt aardig groot wordt.
Fout nummer 2. Verder zijn er zoals ik net al aangaf 3 onoverzichtelijke bochten. Het is dus iedere keer weer hopen dat er niemand vast staat (net zoals de tunnel in Huizen).
De karts waren redelijk goed alleeen een beetje lomp, het stuur kon minder ver naar links en rechts dan ik gewend was (beetje vervelend), de karts hadden hier net zoals op de HIK bricks and stratton (dit is vast foutief gespeld, toch?) motoren. De karts liepen dus wel lekker. Of er verschil is in karts zou blijken in de tweede heat.
a afloop van de eerste heat bleek dat ik een 28.82 sec. gereden had, terwijl er een vaste klant mee kartte die snel bleek te zijn, en zijn snelste tijd was 28.94 sec.
Bij navraag bleek dat het baanrecord op 27.50 sec. stond 28.82-27.50 = 01.32 sec.!! Vol goede moet ging ik naar het Highway café om een biertje te drinken.
De tweede heat ging ik samen rijden met een personeelslid en wederom dat clublid uit de vorige heat, en nog een paar andere. Toen ik de pitsstraat uitreed merkte ik al gelijk dat er twee voor me aan het knokken waren, en dat dat niet lang goed zou gaan. Ik wachtte dus rustig af, en ja hoor na een ½ rondje ging het fout, ze gingen er samen af, ik pakte m'n kans en ik schoot er langs.... Nou ja, ik schoot erlangs, ik reed nog net over de voorbumper van één van de karts. Traxx Indoor Karting is wel heel geschikt voor doven en slechthorenden (?) want ik kreeg een ontzettend Hééééééé naar m'n hoofd geslingerd van het drukgebarende enigste personeelslid die op de baan aanwezig was.
Waarom ik de schuld kreeg van dit akkefietje (?) is me nog steeds niet duidelijk maar Peter R. de Vries is het aan het uitzoeken dus.......!
Ik had tijdens deze heat een extreem rechtse kart, nee, nee hij reed niet uit zichzelf over dat allochtone personeelslid heen, maar hij wilde bijna niet naar links sturen, en ook het vermogen van deze kart was minder. Dus er is wel verschil in de karts.
Dat bleek ook uit de tijden, want mijn snelste ronde in heat nummer twee was 29.41 sec.!!, het personeelslid zette een tijd neer van 29.13 sec.!!, en het clublid zette een tijd neer van 29.32 sec. Over de eerste heat was ik dus best wel tevreden. Toen ik de Traxx verliet stond ik tweede van de dag, want dat clublid had nog tussendoor een 28.68 neergezet.
Toen was het tijd om naar huis te gaan, en ik had besloten om over Nijmegen naar huis te gaan. Na 40 min. in de bus en 10 min. in de trein kwam ik aan op Nijmegen Centraal, en natuurlijk de trein die ik moest hebben ging weer niet! Om een lange reis kort te houden, ik was nog net voor 7 uur in Zoetermeer aangekomen (op vrijdag om 7 uur heb je een weekend-OV-jaarkaart nodig, en ik heb een week-OV-jaarkaart).
Eindconclusie: Het openbaar vervoer is eigenlijk één groot fiasco en vergelijkbaar met het fileprobleem. En over Traxx, Alles ziet er goed verzorgd uit, alleen ik heb het idee dat men te weinig aandacht geschonken heeft aan het kartgedeelte. Verder hebben ze een zeer goede PR-afdeling, want ze krijgen volgens mij iets te goede recensies zoals bijv.: Rally & Racing insight: Showbiz-city van de autosport! Gemotoriseerd vermaak in de ruimste zin. De bedenkers van Traxx zijn op het multi-functionele traject het messt gevorderd. Aktueel: Traxx behoort tot de absolute favorieten van aktueel. Traxx is een complex dat veel meer biedt dan het karten. Kroegjes, vergader- en feestzalen en een mooie baan maken het entertainment en karten tot kartotainment. Udens weekblad (?): Traxx is kart-walhalla. (ehhhh, Kart-wat??????????). Verder is het zeker een baan om met z'n allen een keer naar toe te gaan. Volgens mij zijn de rondetijdenverhouding (onthoudt dit wordt voor galgje!!) dan wel te vergelijken met Huizen. Alleen is het hopen dat we dan als enige op de baan zijn (want zoals eerder vermeld is de baan wel een beetje smal).
Tot slot nog even een plattegrond van de baan.
Rijrichting à (bovenste
rechte stuk)
De Mazzel, groetjes Robert